marți, 1 martie 2011

Tort irezistibil de ciocolata

Hehe.. Sa lasam deoparte martisoarele, florile si cadourile si sa trecem la treburi serioase! Cu ocazia venirii primaverii va trimit virtual cate o felie generoasa de tort dragele mele, sa va incante si rasfete toate simturili!
Acest tort a fost facut cu gandul la ziua mea, cu ocazia vizitarii unei bune prietene. Si ca sa vezi, s-a nimerit sa fie chiar si ziua sotului ei! Ce ne-am nimerit!
Cum am facut tortul? Uite asa:

Ingrediente blat:
1 castron generos de nuci
1 castron de curmale taiate maruntel

Preparare:
Se introduc in robot cu lama in forma de S, nucile si se maruntesc. Apoi se adauga curmalele si se mai amesteca. Verificam daca aluatul devine lipicios si ramane unit intre degete, e perfectos. De nu se lipeste, mai punem curmale.
Turnam compozitia intr-o forma de tort cu fundul detasabil si se preseaza cu degetele uniform pana ce formam un blat frumos, sexos si apetisant! Apoi punem forma in frigider pana facem cremele.

Crema capsuni:
1 castron mic de caju hidratat peste noapte
1 castron capsuni inghetate
2 linguri de miere

apa

Preparare:
Se toarna in blender caju-ul cu apa cat sa il niveleze, apoi se mixeaza pana devine crema. Apoi se adauga capsunile si mierea si se amesteca din nou pana ce se omogenizeaza bine.

Crema ciocolata:
1 castron mare ( din acela de tara, pictat manual, din lut) cu caju hidratat peste noapte
3 linguri ulei de palmier ( as fi pus in mod normal de cocos sau cacao dar am ramas fara)
3 linguri de cacao
vreo 20 de curmale hidratate peste noapte.

1 lingura de esenta de vanilie

apa

Preparare:
Din nou se introduce in blender curmalele cu apa in care au stat la hidratat si se blenduieste pana toate curmalele se "topesc". Eu curat coaja de la curmale si las doar miezul. In felul acesta, curmalele se dizolva complet. Apoi adaug caju-ul, cacao, uleiul de palmier si esenta de vanilie si mixez pana se face crema. Gustam si daca mai trebuie dulce, mai putem adauga miere.

Ornare:
Rodie, catina si capsuni.

Ansamblare tort:
Se scoate forma de tort iar peste blat se pune crema de capsuni ( eu nu am avut multa ci doar cat sa mazgalesc putin blatul). Peste crema de capsuni, am pus bucatele mici de capsuni ( pentru a separa crema de capsuni de cea de ciocolata).
Se toarna crema de ciocolata si se da la congelator minim o ora. Eu am tinut peste noapte.
Se orneaza cu capsuni, rodie si catina, dupa imaginatie!

Se serveste la minim doua ore dupa ce ati scos din congelator, ca sa puteti taia feliile si sa nu fie tortul inghetat bocna. Este de preferat sa nu lasati tortul prea mult afara ( desi nu cred ca va rezista oricum) caci va incepe sa se topeasca si nu mai arata asa de frumos. Gustul insa ramane neschimbat :))))

Irezistibil...

8 comentarii:

  1. Bine zis irezistibil, la cat e de frumos n-ai cum sa nu salivezi.

    RăspundețiȘtergere
  2. Minunat arata si sunt convinsa ca e delicios..

    RăspundețiȘtergere
  3. Se cunoaste blenderul de 1000W, trebuie sa-mi iau si eu unul cat mai curand!

    RăspundețiȘtergere
  4. Acum am descoperit blogul tau. minunat. as avea o intrebare, de fapt doua. As vrea sa pregates o prajitura pentru 20 de persoane si ar trebui sa stea cateva ore la temperatura camerei.
    Ce-mi recomanzi sa aleg? Si in ce cantitati? Multumesc mult
    Cristina

    RăspundețiȘtergere
  5. Cris, un tort standard cu dimensiunea de 26 cm diametru iese numa bun pt 12 persoane. Asadar, ori face doua torturi si iti raman bonus 4 felii, ori faci un tort de 12 si un tort de 8.
    Pt 2 torturi de 12 pers ai in mare nevoie de 1 kg caju ( pt crema), 400 gr migdale si 100 gr fulgi cocos ( pt blat). Apoi vreo 30 linguri ulei de cacao ( vreo 200-250 gr unt cacao) si ce arome mai doresti sa pui ( cacao, fructe). Plus indulcitor.
    Tortul e musai sa il faci o cu seara inainte de eveniment sa il poti da la congelator, iar in ziua evenimentului sa il scoti si sa il lasi sa se dezghete incetinel in frigider. Numai bun seara ii perfect de consumat.
    Ca aroma.. cum iti doreste sufletelul tau!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc frumos de raspuns propt. In seara asta m-am jucat putin si pentru prima dat in viata mea am incercat un dulce raw vegan. Am incercat un blat dintr-un castronel de miez de nuca si 10 curmale, evident si o lingura de apa. A iesit un blat frumusel din care am decupat niste forme rotunde. Dintr-un castron de caju hidratat am facut doua feluri de crema. Cu portocala si cu cacao. Am faut patru rondelute . Peste doua am pus afine si pe doua am pos portocla. Musai trebuie sa pun fructe pentru ca e tare dulce. Le las in frigider si maine scot si las pe masa in bcatarie sa vad cum rezista. Duminica o sa fac rondelutele pentru ca luni o sa fie degustarea.
      Multumesc inca o data, o sa ma mai vezi pe aici
      Cris

      Ștergere
  6. Corina, pentru masurarea ingredientelor, cam cat trebuie sa aiba castronul ? Mie imi place sa lucrez cu cantitati exacte :-) Nu mi-a iesit niciodata reteta daca era cu "un castron", "jumate de cana", "cat cuprinde" etc :-)
    Multumesc,
    Florina

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La crema de capsuni poti pune 150 gr caju iar la crema de ciocolata 250-300 grame. Pentru un tort cu diametrul de 26 cm, caju-ul e in cantitatea de 400-500 de grame. Daca imparti cantitatea de caju in jumate, cele doua creme ies egal ca nivel. Daca vrei mai multa crema de ciocolata, pui mai mult caju in crema de cioco si mai putin in crema de capsuni. Si viceversa. Capsuni inghetate poti pune 150-200 grame.

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...